Lene Hauge Jeppesen

Efterfølger af Jesus Kristus

Om Lene Hauge Jeppesen

Tjaaa….hvor skal man næsten starte? Inderst inde tror jeg, at jeg har været søgende efter Gud, lige fra jeg var en lille pige. Kender du til, at man føler et grundlæggende behov for at finde noget der er større end en selv, og noget der giver mening med livet? Det var vel nok sådan jeg havde det. Jeg er imidlertid ikke opvokset i et kristent hjem, så først da jeg efter gymnasiet tog på en jordomrejse, begyndte en lidt mere aktiv søgen efter det guddommelige. Jeg besøgte bl.a. en indisk guru, men det sagde mig ikke rigtig noget. Men på min rejse stødte jeg også på flere personligt kristne – og DET talte til noget i mig.

Jeg blev kristen da jeg var godt og vel 20 år. Der startede jeg en rejse med op- og nedture ind i en helt ny verden, hvor jeg forsøgte at finde min nye identitet. Det gik meget godt i starten, men efter nogle år, hvor jeg gennemgik flere kriser – bl.a. en skilsmisse samt en vedholdende smerte som følge af store sår fra barndommen, begyndte jeg i perioder at tvivle på Guds eksistens. Jeg kunne ikke RIGTIGT fange Guds nåde og kærlighed. Som en slags kompensation for mit “mislykkede” liv, blev jeg meget ambitiøs ifht. min uddannelse. Det var som om jeg søgte bekræftelse på, at der var noget jeg var god til, og som skulle lykkes. Uddannelse blev derfor mit fokus, og jeg har da også flere uddannelser bag mig. Senest en Cand.merc. og Ph.D. i erhvervsøkonomi. Jeg håbede stadig på Guds eksistens, men syntes ikke jeg kunne tro, at han fandtes. Og jeg levede da heller ikke mit liv i henhold til Guds eksistens. I foråret 2013 indtraf der dog endnu en krise i mit liv som gjorde, at jeg nu følte et behov for endegyldigt at vide om Gud fandtes. Og dette skulle vise sig at blive min redning 🙂

Jeg har tidligere søgt Gud, men nok ikke virkelig givet ham chancen for at nå helt dybt ind i mit hjerte. Der er stor forskel på at vide noget om Gud og så kende Gud. Og nu søgte jeg virkelig at komme til at kende Gud, og brugte tid i bøn og læste i bibelen. Men jeg søgte dog stadig et håndgribeligt bevis på Guds eksistens. Jeg besluttede mig for, at jeg ville tro oprigtigt på Gud, hvis jeg kunne få et bevis på hans eksistens, ligesom jeg så ville tro på alt det jeg læste i bibelen, men som jeg ikke havde set realiseret tidligere.

Jeg opsøgte en kristen som går på gaden og beder for syge og forkynder evangeliet. Jeg var med ham på gaden en tirsdag eftermiddag i 3 timer. Og det blev vendepunktet for mig. Jeg oplevede at bede for ca. 15 mennesker som oplevede at deres smerter forsvandt, når jeg bad for dem. Og det var noget af en øjenåbner for mig. Jeg syntes jeg havde fået mit bevis, og følte at Gud pludselig rykkede helt tæt på. Dette blev begyndelsen til en ny vandring med Gud, hvor jeg siden har oplevet mange mirakler, ledelse af Helligånden osv. Jeg har fundet min identitet som Guds barn, og det at bede for folk og forkynde det gode budskab, er blevet en livsstil. Jeg ønsker at alle skal opleve og forstå Guds eksistens, kærlighed og nåde. Det er vigtigt at vi forstår dette budskab, så vi kan få del i det evige liv.